• MLegitymacja

        • Miło nam poinformować, że nasza szkoła przystąpiła do projektu mLegitymacja – wspólnej inicjatywy Ministerstwa Edukacji Narodowej oraz Ministerstwa Cyfryzacji. Na wniosek rodziców/ prawnych opiekunów lub pełnoletniego ucznia,  szkoła może wydać elektroniczną wersję tradycyjnej, papierowej legitymacji. W tym celu należy:

          - złożyć wniosek w sekretariacie szkoły Formularz-mLegitymacja.docx

          - przesłać zdjęcie na maila m.legitymacjalosroda@wp.pl 

                                                         (rozmiar max 5mb, rozszerzenie jpg lub jpeg, nazwa pliku: imię i nazwisko klasa)

          Ministerstwo Cyfryzacji udostępniło bezpłatne narzędzie online umożliwiające łatwe, szybkie i samodzielne wykonanie zdjęcia do mLegitymacji.

           

          mLegitymacja szkolna to bezpieczne, trudne do podrobienia narzędzie, umożliwiające weryfikację informacji, jakie obecnie znajdują się w jej  papierowej wersji.

          Można ją zweryfikować wizualnie – posiada takie zabezpieczenia jak hologram i animowana flaga. Dodatkowo, w przypadku wątpliwości, można wykorzystać ogólnodostępną aplikację mWeryfikator, która sprawdzi nie tylko autentyczność dokumentu, ale także fakt czy dokument nie został zastrzeżony w szkole (w przypadku np. zagubienia telefonu).

          mLegitymacja szkolna, identycznie jak papierowa wersja dokumentu, poświadcza uprawnienia uczniów do ulgowych przejazdów kolejowych, czy autobusowych. Jest także podstawą do otrzymania innych, przysługujących uczniom, zniżek. Uczniowie mogą z niej korzystać w tych samych sytuacjach, w których obecnie korzystają z „tradycyjnych” dokumentów. Nie tylko w trakcie kontroli biletów, ale także np. przy zakładaniu karty w bibliotece czy zakupie biletów do kina.

          Co jest w środku?

          W mLegitymacji zapisane są wszystkie dane, które można znaleźć w „tradycyjnych” dokumentach:

          • imię i nazwisko ucznia,
          • numer legitymacji,
          • datę wydania,
          • termin ważności,
          • status użytkownika (uczeń),
          • datę urodzenia,
          • PESEL,
          • nazwę i adres szkoły.

           

          Aby uruchomić mLegitymację uczniowie muszą posiadać telefon z systemem operacyjnym Android w wersji co najmniej 6.0. Od lutego 2020 roku dostępna również na systemy IOS

          Mobilną legitymację może otrzymać każdy uczeń, któremu wydano wcześniej tradycyjną wersję dokumentu. Okres ważności mLegitymacji jest tożsamy z okresem ważności wydanej wcześniej wersji papierowej. W przypadku utraty ważności „tradycyjnej” legitymacji, mobilna wersja dokumentu będzie unieważniana. Szkoła będzie mogła unieważnić dokument także w przypadku utraty mLegitymacji z powodu uszkodzenia, niepoprawnego działania, czy zgubienia urządzenia mobilnego, w którym była przechowywana.

          Szczegółowe informacje można znaleźć na stronach

          https://www.gov.pl/web/edukacja/legitymacja-szkolna-w-telefonie-art

          https://www.gov.pl/web/mobywatel/mlegitymacja-szkolna